2013. december 31., kedd

Könyvszaporulat - december

Idén karácsonykor igazán nem vágytam sok ajándékra, kicsit átértékelődtek bennem a dolgok, más irányba mozdult el mostanában a mérleg nyelve és a nyugalmas időtöltés, a csendes olvasás, a nyüzsgés és a pörgés kizárása mindennél többet ér számomra. Ettől függetlenül a családunk szerencsére olyan, hogy a karácsonyhoz hozzátartozik az olvasás élménye már egész kicsi gyerekkoromtól kezdve, így idén is főleg könyvek voltak a fa alatt. 

Persze néha nem árt egy kis súgás, úgyhogy nagyjából tudtam, hogy mivel fognak meglepni. A családtól két könyvet kaptam: az egyik Kate Morton Távoli órák c. regénye, amelyre már nagyon készülök, ráadásul eddig csupa jót olvastam róla, a másik pedig Mark Pryor A könyvárus rejtélye c. könyve, amellyel szerintem szilveszterkor együtt fogunk bulizni. 

Miközben a családnak válogattam a könyveket karácsonyra, nem tudtam ellenállni egy 40%-os akciónak, így két nagyon vágyott könyvet csak rendeltem magamnak. Jojo Moyes könyveiben eddig nem csalódtam, ezért lecsaptam az Akit elhagytál c. történetére is, illetve nagyon kíváncsi lettem Anna Funder Amivé lettünk c. regényére, amely egy általam nagyon érdekelt korszakban, a 2. világháború előtti időkben játszódik, és a beharangozók szerint az ausztrál könyvszakma számos díját nyerte el eddig.

És ezek után érkeztek hozzám az igazi meglepetések. Andiamo valóban meglepett, 3 gyönyörűséget kaptam tőle. Kettő könyvet Molnár Ferenctől, hogy utána én is MFK tag lehessek: A zenélő angyalt (amelyet már el is olvastam azóta és nagyon örülök, hogy saját példányom lett belőle) illetve a Liliom / Üvegcipő / Játék a kastélyban válogatást, ami a 2014-es tervek közé rögtön be is került. A harmadik könyv Szabó Magdától a Pilátus, szintén szeretnék mihamarabb sort keríteni rá jövőre.
Az utolsó könyvet pedig Szilvamagnak köszönhetem, ő lepett meg Eowyn Ivey A hóleány c. könyvével, és mondhatom, hogy tökéletes választás volt, mert bekerült az idei év kedvencei közé, holott még hátravan pár oldal belőle, de valami olyan hangulatot kaptam, amit rég nem éreztem az olvasások során idén.

Szóval egy szép kerek nyolcassal zárom az év utolsó hónapját, és azt bizton mondhatom, hogy jövőre sem fogok kifogyni az olvasnivalókból!

7 megjegyzés:

katacita írta...

Örülök, hogy tetszik A hóleány, bár erre számítottam :)
Jó kis könyvek - gondolom - A könyvárus rejtélyére nagyon kíváncsi vagyok!
Na akkor nálad is nagybuli lesz szilveszterkor?:D

horsegirl írta...

A Távoli órákba két hete beleolvastam és nagyon tetszett, azóta fáj rá a fogam. :) Jó könyveket kaptál, várom róluk a véleményed.

Nikkincs írta...

katacita: nem aggódtam A hóleány miatt, neked tetszett, másoknak is, akikkel hasonló az ízlésem, de azt nem gondoltam, hogy ennyire jó lesz :)
Igen, óriás buli lesz - itthon, ágyban, olvasva, esetleg egy kis Harry Potter filmnézéssel megspékelve (hátam közepére nem kívánok most semmit, és a szilveszterben amúgy is benne van ez a kötelező jelleg, szóval csakazértsem! :D)

horsegirl: a Távoli órákról eddig csak azt hallottam, hogy Morton legjobbja. Igyekszem hamar olvasni őket :)

Andrea írta...

Akkor kezet foghatunk ;). A legemlékezetesebb szilveszterem 1997-ben volt, amikor Nyilas Misivel buliztam :D, az osztálytaársaimnak nagyon tetszett, amikor elmeséltem :P.
De a lényeg: jó kis kupac és egy új tagnak az MFK-ban mindig örülök ;). Majd meglátod, hogy a többi után még inkább rajongó leszel ;).

Nikkincs írta...

Akkor pacsit! :)) Úgy látom vagyunk itt jó páran, akik rajongunk a szilveszterért :) Nyilas Misi nem volt nagy kedvencem, de egy bulit vele, lehet, hogy átgondolnék :D
Ó, nagyon kíváncsi leszek a további MF történetekre!

Andrea írta...

Eszembe jutott, ha a bulihuligánok ezt olvassák, még biztosabbak lesznek benne, hogy az olvasó emberkék totál unalmasak. (Szerintem meg fordítva van :P.)
Nem volt más választásom, mert a téli szünet után vinni kellett az olvasónaplót :).
Azért MF-cel egy szilveszter mindjárt izgalmasabban hangzik ;). Most éppen akkora nálam a hangulat, hogy megíírom az évzáró irományt.

Nikkincs írta...

Igen, biztos beigazolódni látnák a sztereotípiát rólunk, de sebaj! :)
(Én az elmúlt években azt vettem észre, hogy egyre több ismerősöm marad ilyenkor otthon.)
Olvastam is már, hogy mit írtál.
Én csak holnap szándékozom visszatekinteni idénre (milyen hülyén néz ki ez így leírva :), hisz úgysem leszek másnapos :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...