2014. január 20., hétfő

A hónap leg-leg-leg könyvei #19

Most, hogy már az idei év első hónapjának is túl vagyunk a felén, igazán illő, hogy leüljek és vessek egy pillantást a december folyamán olvasott könyveim listájára. Igen mozgalmas és emlékezetes egy hónap marad számomra (sok minden miatt), de könyvek tekintetében főleg annak köszönhetem ezt, hogy hosszas töprengés vagy inkább vívódás után belevágtam a Harry Potter-sorozatba, és hirtelenjében az első három kötetet el is olvastam gyors egymásutánban (ezért ez a mostani mellékelt kép majdnem hűen tükrözi is az olvasmányaimat 2013 utolsó hónapját tekintve).

De azért nem akartam, hogy ennyire egyhangú legyen a december, így persze mást is sikerült sorra kerítenem. Olvastam egy kis krimit, amit már régóta terveztem valamelyik téli hónapra időzítve, egy cseppnyi romantikával is színesítettem a palettát, újra olvastam magyar szépirodalmat és egy nagyon szép, igazi téli történettel sikerült zárnom az évet, amellyel azt hiszem 2013-ra fel is tettem a koronát.

  1. J. K. Rowling: Harry Potter és a bölcsek köve
  2. J. K. Rowling: Harry Potter és a Titkok Kamrája
  3. J. K. Rowling: Harry Potter és az azkabani fogoly - ez volt azt hiszem az a nagyon sztárolt és sokak által imádott sorozat, amelytől sikerült a lehető leghosszabb ideig távol tartanom magam és amit most már egy picit bánok is. A legnagyobb pozitív csalódás volt számomra ez a három kötet, és bár láttam a belőlük készült filmeket, a könyvek sokkal többet tudtak nyújtani számomra. Sokkal jobban "átjött", hogy miről is szólnak ezek a könyvek, mert amellett, hogy egy hihetetlen fantáziadús világot teremtett az írónő, szerintem a barátság erejét hangsúlyozza minden rész.
  4. Molnár Ferenc: A zenélő angyal - a legjobb választás volt arra, hogy Molnár Ferencet ne csak A Pál utcai fiúk szerzőjeként tartsam számot és arra is, hogy kíváncsivá tegyen a többi művére is. Bónuszként az egyik legszebb olasz városba, Velencébe kalauzol el minket olvasókat az író.
  5. Agatha Christie: Gyilkosság az Orient expresszen - ez az a könyv, amelyet legjobb télen olvasni, hisz a híres-neves expresszel Poirot-ék is behavazódnak, és amelynek szerintem a Christie-krimik között az egyik legfifikásabb megoldása van. Mindig elámulok rajta!
  6. Julia Quinn: Ami Londonban történt - a legkacagtatóbb olvasmány volt decemberben. Ha tényleg valami könnyed kikapcsolódásra vágyok, akkor már biztos kézzel nyúlok Julia Quinn könyveiért, mert tudom, hogy pár vidám percet biztos, hogy köszönhetek majd neki.
  7. Eowyn Ivey: A hóleány - erre a könyvre nagyon-nagyon vágytam a dicsérő kritikákat olvasva és nem is csalódtam benne. Az egyik legkedvesebb élményem marad mind a decembert, mind az egész évet tekintve: imádtam a szereplőket, elvarázsolt a helyszín, Alaszka és teljesen beleszerettem magába a történetbe is. Kedvenc lett, és ez még a leges jelzőnél is többet mond!

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...