2014. június 1., vasárnap

Könyvszaporulat - május

Úgy érzem, hogy egy mérsékletes májust hagytam most a hátam mögött. Azt hiszem, hogy a két vállamon tanyázó kisördög és angyal valamiféle egyezséget köthettek a tudtom nélkül, mert a mostani hónapokban mindkét fél késztetésének eleget teszek. Vagyis vásárolok én könyveket, de mindezt mértékkel teszem. Ráadásul úgy, hogy a munkahelyem közel, sőt nagyon közel van egy nagy könyvesbolthoz, így néha hazafelé mondjuk nem egy gombóc fagyival jutalmazom magam, hanem egy áruházi sétával és az esetek 99%-ában üres kézzel jövök ki onnan.

A májusi termésem összesen 3 könyv, mindhárom könyvet nagyon szerettem volna megkaparintani. Az első Robert Galbraith (alias J. K. Rowling) Kakukkszó c. regénye, amelyet igazából egy késő szülinapi ajándéknak tekinthetek, ugyanis egy virtuális ajándékkupont használtam fel a vásárlásához. 
A második szerzeménnyel régóta szemeztem és az adta meg a végső lökést, hogy a Németországban élő barátnőm pár napos budapesti látogatása alatt szóba kerültek közöttünk a könyvek (naná!) és Rachel Joyce Harold Fry varázslatos utazása c. regényét barátnőm a "muszáj megvenned és elolvasnod" kategóriába sorolta. Ha ezt ő mondja, akkor ez így is van! (Szeretem, amikor könyvet ajánlanak nekem.)
A harmadik szerzeményem számomra egy új íróval való megismerkedést is jelent, a hónap legutolsó napján vehettem kézbe Grecsó Krisztián Megyek utánad c. könyvét. Egyszerűen csak azt éreztem, hogy nekem ezt most el kell olvasnom, és eddig úgy tűnik, hogy nem csaptak be a radarjaim.

Örülök minden szerzeményemnek, lelkiismeret-furdalás nélkül vettem meg őket, mert tudtam, hogy olvasni is fogom őket, szóval az idei terv, hogy a vásároltakat fogyasszam is iziben, eddig egész jól működik. Június kicsit izgalmasabb lesz a Könyvhét miatt, igaz eddig csak két nagyon várós könyv volt a listámon, ebből csak egy jelenik meg a Könyvhétre, de pechemre ma találtam egy újabbat, szóval már most tudom, hogy júniusban bővebb lesz nálam a felhozatal.

6 megjegyzés:

theodora írta...

Ez a három egy reális szám 'fogyaszthatósági' szempontból is :) Igyekszem én is tartani, az polcaim meg a pénztárcám terheltsége miatt is :D
Látom már elkezdted a Grecsó regényt, ez lesz tőle az első, ugye? Remélem tetszeni fog, könyvhétre miket tervezel megvenni? :)

Amadea írta...

Én is arra törekszem, hogy amit idén beszereztem, el is olvassam.
Miket találtál a könyvheti felhozatalban?

katacita írta...

Úú, a Kakukkszó annyira szuper, oda meg vissza vagyok tőle, és most látom a krimis posztodnál a kommentedet, hogy sorozat ez is!? Kivételesen nem bánnám. :)

Nita írta...

Tényleg visszafogott hónap volt, de nem is kell mindig könyvhegyeket venni. Sokkal jobban tud esni, ha ez ember kevés, de annál vágyottabb könyveket vesz meg. :)
@katacita, a Kakukkszó tényleg sorozatos, nemsokára megjelenik angolul a folytatása, a Silkworm. :)

PuPilla írta...

Három? Hát az semmi :D De milyen jók! A Kakukkszó (mindiiiig kakukkfüvet akarok írni valamiért XD) és a Harold Fry nekem is megvannak :)

Katacita, igen, sorozat a Cormoran Strike, The Silkworm lesz a köv. rész. :)

Nikkincs írta...

@theodora: a három egy nagy klassz kis szám, valóban fogyasztható és még mellette tudom koptatni a várólistámat.
Igen, az első könyvem Grecsó K.-tól és eddig nagyon tetszik. Örülök, hogy megvettem, nagyon érdekel Daru sorsa.

@Amadea: akkor egy csónakban evezünk :) Igazából ami tutibiztos, hogy jön velem haza az Az arany cimbalom. Meg ami szintén kell, csak június végén jelenik meg az az új D'Avenia könyv. És akkor még piszkál a Madarak + láttam, hogy jön a Geopentől az új Chevalier regény, de ez utóbbi kettő lehet, hogy majd a következő hónapokra csúszik, nem fognak elfutni. :)

@katacita: de örülök, hogy tetszik, de ezt ma amúgy is jól megbeszéltük :) Mint a lányok már megválaszolták, igen, sorozat, most júniusban adják ki kint a 2. kötetet Selyemhernyó címen. Goodreadsen olvasható a fülszöveg, tuti beszerzős lesz.

@Nita: igazad van! Régen volt olyan hónap, hogy 8-10 könyv is nálam landolt, aztán csak gyűltek az olvasatlanok és nőtt a lelkiismeret-furdalásom, semmi értelme. Ez a mennyiség pont fogyasztható.

@PuPilla: köszi, a kakukkfű sem lenne rossz, de higgy nekem, a Kakukkszó jobb lesz :)
Harold Fry is jó kis történet, az elején kicsit nehezen hangolódtam rá, de volt egy pont ahol igazán ütött a mondanivalója.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...