2015. július 22., szerda

Ál-frappé - gyorsan és egyszerűen

Tudom, sokan szeretik a nyarat, amikor teljes erőből tombol, mint például most, de nekem ez már egy kicsit kezd sok lenni. Én is szeretem a hosszú tél után azt, hogy korán világosodik és viszonylag későn lesz sötét, szeretem, hogy teleehetem magam finomabbnál finomabb gyümölcsökkel (két hete szinte őszibarackon és görögdinnyén élek), viszont ezt a majdnem 40 fok közeli hőséget nem bírom. Főleg nem városban. És sajnos nem vagyok olyan szerencsés, hogy a hétvégén lemenjek tópart mellé a víkendházba egy kis felüdülésért, úgyhogy ezek a nagyon forró napok nekem bizony keservesen telnek. De mivel keseregni nem akarok, ezért utána néztem, hogy kedvenc italomat, azaz a kávét milyen nyári hűsítő verzióban tudnám elkészíteni otthon. Rákerestem a frappéra, elolvastam pár receptet és egy tök egyszerű mellett teszem le a voksomat. Íme.

A frappéhoz instan kávé kell, amiből én most egy picit ínyenc verziót vettem. Méghozzá a Little's instant kávé család amarettós változatát, aminek ugye így alapból van egy pikáns íze. Nem nagyon erőteljes, mégis megbolondítja a kávé ízét, de csak úgy finoman. Igen, sajnos nem egy olcsó termékről van szó, de amúgy sem minden nap ezt iszom, úgyhogy szerintem viszonylag sokáig elég lesz majd. Szóval ebből egy jó kiskanálnyit külön beleteszek egy kisebb pohárba, hozzá két kiskanál cukrot és épp annyi vizet, hogy ellepje. Majd jön az egyszerű (esetemben ikeás) tejhabosító, ami seperc alatt gyönyörűen homogén eleggyé kavarja össze a cuccot és jó kis krémes habot csinál. Egy vékony, hosszú üvegpohárba sima hideg tejet öntök kb. a pohár kétharmadáig, majd egy kicsit megdöntve a poharat szépen óvatosan ráöntöm a felhabosított kávés löttyöt a kis pohárból és voilá, kész is! Selymes íz, hűsítő finomság! Most mondjátok meg, kávérajongóknak kell-e ennél több? Persze ezt is lehet tovább cifrázni, egy picit fahéjat szórni a tetejére, egy kis fagyit tenni bele, de szerintem így magában is tökéletesen megállja a helyét. Szóval egészségetekre! Ajánlok mellé valami jó kis hűsítő olvasmányt, én a skandináv krimikkel próbálkoztam a hétvégén és pont egy olyat fogtam ki, ahol épp tombolt a kánikula Svédországban is. Murphy! :)

De addig is gondolatban valahogy így hűsölök:







4 megjegyzés:

theodora írta...

Na ezt valamikor megcsinálom én is! :) Úgyis vettem a hét elején Beanies instant kávét, hátha így jobban bejön az íze!

A nagy meleget én is nehezen bírom - a lakásban is 30-31 fok van, jöjjön már egy kis lehűlés! Főleg mivel mi se jutunk el vízpartra :(
A legszívesebben ott lennék az első képen, és ugranék a vízbe :D
Kitartást! :)

Nikkincs írta...

theodora: próbáld ki, szerintem be fog jönni :) A nyár további részében otthon csak ilyet tervezek inni :)
Ú, az valami borzasztó, hogy éjszaka és úgy állandóan is ilyen hőmérsékletet kell elviselni. Pár napig oké, de ez most már a 2. hete tart non-stop.
Én is-én is, imádom azt a képet! :)
Köszi, nekem most mázlim van, holnap reggel utazok a barátnőmhöz Németországba egy hétre és náluk 22 fok körül van (mondjuk esővel), úgyhogy megyek hűsölni :)

katacita írta...

Éljenek a hűsítő lötyik!
Nekem most pont az (is) a bajom, hogy a dögmelegben nem kívánom a kávét, még hidegen se nagyon, bár szerintem főleg a tejet nem kívánom. Feketén nem játszik, az energiaital meg semmit nem ér, amióta nincs benne taurin. :D
Pedig kell, mert a héten a 3 napból eddig 3x aludtam el délután, miután hazaértem, tegnap le is maradtam az edzésről miatta... mondjuk 36 fokban lehet annyira nem baj :D
Nagyon jól néz ki a kávécskád, lehet kipróbálom, csak meg kell kérnem a pasit, hogy mutassa meg, hogyan kell tejet habosítani a főzőnkkel, bár az szerintem meleget csinál, mert ilyen gőzölős.

Nikkincs írta...

katacita: éljenek biza, most minden délutánomat ez a kis cucc édesíti meg a melóhelyen :) Szerencsére nem vagyok így a tejjel, mert feketén én sem tudnám meginni és akkor katasztrófa lenne, vagy legalábbis az, amit te vázoltál fel, bár én szerintem már a melóban elaludnék :)
Hát csodállak, ha ilyen időben is el tudsz jutni edzésre. Én ugyan most újra rendszeresen járok úszni, de az ebben az időben kimondottan kellemes :)
Köszi! Az nem lesz jó, mert az tényleg melegíti a tejet. Nekem ilyen ikeás pár százas cuccom van, tök jó befektetés :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...