2016. május 1., vasárnap

Áprilisi könyvtorony

Ez az április nem semmi egy hónap volt. Egyrészt a jó idő beköszöntével úgy érzem, hogy a napok már nem 24 órából állnak, hanem kevesebből, mert csak úgy pörögtek, másrészt olyan sok minden volt, ami megszínesítette, hogy egy kicsit háttérbe szorult az olvasás és a blogolás is. No, de a beszerzések nem. Sőt, a Könyvfesztivál miatt ez az eddigi legtermékenyebb hónapom, összesen 6 könyvvel gazdagodtam.

Az első beszerzéseket nem tudom a Könyvfesztivál kontójára írni, az pusztán egy régóta vágyott könyv akciós beszerzése volt (Jojo Moyestól a Tiltott gyümölcs), illetve egy hirtelen impulzusvásárlás eredménye (Alice Hoffmantól a Skylight Confession). És még csak ezután ültem le és írtam össze, hogy a nagy áprilisi könyvdömpingből mi érdekel engem. Abban biztos voltam, hogy Eleanor Catton A fényességek című könyvére mindenképpen igényt tartok, úgyhogy azt gyorsan elő is rendeltem, mert nem tudtam, hogy a Könyvfeszten milyen kedvezmények lesznek. Magára a Könyvfesztre idén sajnos nem a megszokott partneremmel és a megszokott menetrenddel jutottam ki, így a szombati óriási tömegbe érkeztem meg most a csoporttársaimmal és kb. egy óra alatt mindenki összevásárolta, amit szeretett volna. Én céltudatosan lecsaptam Markus Zusak Az üzenet című regényére, amit azóta már el is olvastam és pont jókor jött nekem a kis olvasási válságomban, illetve a GABÓ-nál lecsaptam a Rengetegre Naomik Noviktól és egy régebbi könyv új kiadására, így a Beszélnünk kell Kevinről is jött velem haza Lionel Shivertől. Talán nem szállt el velem annyira a ló, de azért tudtam volna még mit megvenni (pl. Hoffman korábbi regényeit 500 Ft-ért, illetve nagyon gondolkoztam Jane Austen Büszkeség és balítélet jubileumi újrafordított kiadásán is, végül ott maradtak, és helyette néhány könyvjelzővel gazdagodtam).

Olvasás terén nagyon gyér hónapot tudok felmutatni. Egyetlen egy mentségem van, na jó, kettő: a szakdolgozat írása a sulival karöltve és néhány jó kis program, ami főleg a hétvégéimet töltötték ki. Voltam kikapcsolódni moziban, kipróbáltam új kávézókat (hozok majd egy összefoglaló új posztot róluk ha a szakdolgozati mizéria végére érek), volt egy szuper egész napos bloggertalink a Csajokkal sok nevetéssel, jókedvvel és beszélgetésekkel és még egy nyomdában is voltam látogatáson, szóval nem panaszkodom, csak az olvasásra nem jutott annyi időm meg energiám mint eddig. 

A hónap egyértelmű kedvence lett Cheryl Strayed A vadon c. regénye nálam. Imádtam, és amennyire nem érdekelt a megjelenésekor, annyira sokat adott nekem, sokkal-sokkal több ez a könyv, mint amit elsőre gondolna az ember róla. A szakanyagokat kutatva elolvastam Klausz Melindától A közösségi média nagykönyvét, amit nagyon jól tudok hasznosítani. Illetve most a könyvtárból néhány vékonyabb könyvecske kacsintott felém, így kalandoztam újra Nicholas Barreau-val a romantika talaján és egészen elmentünk a világvégére (olvassátok el, igazán kedves kis történet), Cecile Engerrel végig vettem az Anyám ajándékaiban a karácsonyokra kapott tárgyakat és a hozzá köthető emlékeket, majd Szerb Antal elkalauzolt Olaszországba (ki tudja hogy idén lesz-e lehetőségem eljutni...) A harmadik toronnyal. Tegnap este pedig Markus Zusak Üzenetével zártam áprilist, amit nagyon szerettem olvasni és örülök, hogy beszereztem (bár most már a történet után azt mondom az első borító jobban passzolt volna).

Májusban egyelőre inkább olvasni tervezek, mert beszerzések terén erősre sikerült ez a hónap és hát ugye hamarosan a nyakunkon majd a Könyvhét is.

A többiek is zártak:
PuPilla - aki mindent visz áprilisban! :)

7 megjegyzés:

Nita írta...

Bárcsak én ilyen "keveset" olvastam volna ebben a hónapban. :D :)
Látom a tali mindenkinek nagyon tetszett, remélem sikerül még hasonlót összehozni. :)

theodora írta...

Remélem te is lassan végére érsz a szakdolgozat-mizériának és jöhet a jól megérdemelt olvasás, na meg a kávézós poszt! :)
A bloggertali egyérteműen nagyon jó volt - ismétlés kell!
A könyveid közül nálam is szerepel a Rengeteg, sőt ma be is fogom fejezni, ill. A fényességekre vagyok nagyon kíváncsi!

Nikkincs írta...

Nita: igen, utólag én is röhögtem magamon a kevésen, de olyan kis rövidek mentek most csak le, hogy egész hónapban azt éreztem nem is olvasok.
Igen, az nagyon jó volt, remélem ismétlünk majd még sokszor :)

theodora: május 21 - utána jön a nyugalmasabb szakasz :)
A bloggertali nagyon feltöltött, jók ezek az események :)
Rengeteget tegnap elkezdtem, nem rossz eddig, A fényességeket szakdoga után fogom csak szerintem. De jó lesz, érzem :)

PuPilla írta...

Megdobbant a kicsi szívem a Skylight Confessions láttán! :) Én azt nagyon szerettem! :) Az egyik kedvenc Hoffmanom. :) Igaz, anno félbevágta egy vizsgaidőszak az olvasását, de ennek ellenére is nagyon szép emlékeim vannak róla. :) Nagyon helyes kupac egyébként, és tök jó, hogy lett Kevin is, pedig ugye úgy volt, hogy csak ápr. 30-ra jelenik meg, a feszten még nem.
Én is nagyon szuperül éreztem magam a bloggertalin, máskor is jöjjünk össze! :)

Nikkincs írta...

PuPilla: természetesen lecsekkoltam vásárlás előtt a könyvet és láttam, hogy nálad befutó volt, úgyhogy nem gondolkoztam rajta sokat. Félek, hogy a Maxim nem fogja folytatni őt, ezért gondoltam belevetem magam angolul. Annyira szeretem Hoffman regényeit :)
Igen, Kevinnek én is örültem. Nagyon kíváncsi vagyok az "élményre".
Én is, igazán klassz napunk volt és benne vagyok! :)

katacita írta...

Akkor kitartás május 21-ig! :)
Csatlakozom, találkozzunk máskor is, én szívesen elmegyek Bp-re, de ha valaki kíváncsi Győrre, akkor lehet itt is! :)
Ez a könyvkupac gyönyörű, szerintem visszafogottságról árulkodik :D

Nikkincs írta...

katacita: köszi Kata!
Én benne vagyok, nem voltam még Győrben (sem) :)
Annyira azért nem, meg azon röhögtem, hogy sikerült féltéglákat vennem áprilisban :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...