2016. május 31., kedd

Egy zsúfolt május

Bevallom, április végén én magam sem gondoltam volna, hogy ez a május egész jó kis hónapra sikerül majd. Szerencsére nincs panaszra okom, ráadásul meg is lepődtem most, hogy visszanéztem miket olvastam, azt hittem, hogy a szakdolgozat finise mellett (ami miatt minden egyéb tevékenység, ami nem ahhoz kapcsolódott elég erőteljes lelkiismeret-furdalást okozott) nem lesz ennyi időm a könyvekre.

A beszerzések terén nem estem túlzásba. Azt hiszem a Skylight Confessions kapcsán Hoffman-imádatom magas hőfokra kapcsolt, így úgy döntöttem, hogy szépen elolvasom a többi könyvét angolul és a The Story Sisters-re sikerült molyon cserével lecsapnom. A Truman Capote-könyvet pedig előrendeltem már korábban. Nekem nagyon bejön ez az új sorozat az Európa Kiadótól, úgyhogy ami érdekel, az biztos helyet fog kapni a polcomon belőle.

Májusban 7 könyvet olvastam el. Amúgy méretben vagy féltéglákat olvastam, vagy rövidkéket, úgy látszik most nincs arany középút nálam. Naomi Novik Rengetegjével meggyűlt a bajom, sajnos nem tudok beállni a rajongók sorába. Utána jött Szabó T. Anna varázslatos meséje, a Senki madara, amit egy szép vasárnap reggel, a kávémat az ágyban kortyolgatva olvastam el és nagyon élveztem. Aztán Hoffman Skylight Confessions című története miatt újra rájöttem, hogy mennyire szeretem az írónő stílusát. Ezután jött a legnagyobb meglepetés: Jude Morgan Brontë-nővérekről szóló könyve, A bánat íze. Ezt még valamikor április elején-közepén kezdtem és nagyon nem találtam meg vele a közös pontot, hetekre félre is tettem. Majd májusban újra elővettem és egyszerűen elvarázsolt. Azt hiszem nálam a Top valahányban benne lesz és azóta is azon gondolkozom, hogy bele kellene vetnem magam egy Brontë-nővérek életmű olvasásba. Nem csatlakozik valaki?
Majd megint két rövid, de kellemes élményt okozó könyvvel folytattam: F. Scott Fitzgerald Benjamin Button különös élete gondolkoztatott el, aztán jókat nevettem Marcello D'Orta Isten ingyér teremtett minket című kisiskolás aranyköpéseit tartalmazó szösszenetén. A hónap végén pedig egy újabb remek történetet faltam be (kösz, könyvtár!), ez pedig Joël Dicker Az igazság a Harry Quebert-ügyben c. könyve volt. Számomra ez a tökéletes szórakoztató krimi (persze Cormoran Strike mellett). Amúgy ez is egy monstrum, de jött velem mindenhová, igazi társ volt egy hosszú orvosi várakozásnál, úgyhogy pár nap alatt a végére is értem és csak ajánlani tudom!

Összefoglalva májust nagyon mozgalmas volt: jó könyvek, szakdolgozat (pipa), vizsgák, és sok érdekes program, mert végre volt időm parkban olvasni és élvezni a napsütést, színházban is voltam, és rengeteget sétáltam, kilátogattam a Múzeumok Majálisára, meg két fotókiállítást is megnéztem. Hiába no, itt a nyár, semmi kedvem otthon ülni, így igyekszem megtalálni a lehetőségeket a kimozdulásra. Remélem ez júniusban sem lesz másképp, a Könyvhét már fel van vésve a naptáramba, meg pár találkozó is fix pontnak tűnik.

A többiek:

8 megjegyzés:

Unknown írta...

Juj, molyon még vannak ilyen emberkék, akiktől angol Hoffman könyvet lehet szerezni? :D Amúgy a múltkori bejegyzésed alapján szépen összeírtam, milyen könyveket szeretnék az írónőtől (szinte az összest), és amint lesz lehetőségem, elkezdem rendelgetni bookdepóról :D még a Könyvhetet is beáldozom miatta.

Nikkincs írta...

Üstökös: igen, egy szuperkedves mollyal tudtam cserélni, mert amúgy én is a bookdepón kötöttem ki. Jó néhányat kinéztem én is, majd szép apránként. Örülök neki, hogy bevállalod angolul! :)

PuPilla írta...

Üstökös, én is molyon szereztem be egy 700 Ft-os Hoffmant, azt hiszem tavaly. :) el lehet csípni néha.

Nikkincs, nagyon mosolygós a poszt, érezni belőle, hogy lekerült a válladról a szakdoga terhe végre. ;) És az is hogy sok jó könyvet olvastál! Jaj, a Marcello D'orta könyvecskéket annak idején könyvtárból olvastam el gimistaként, de jókat röhögtem rajtuk. :D Benjamin Buttont én tavaly olvastam el, jobban tetszett, mint a filmadaptáció, te hogy vagy vele? Láttad is?
Mennyi közös pont még! Rengeteg - olvasni fogom, aztán lesz ami lesz, Harry Quebert - nagyon érdekel, Senki madara - januárban babonázott meg, Skylight - ez meg már jónéhány éve levett a lábamról. ;) Na, egyedül A bánat ízére nem tudok mit mondani, még eddig nem villant a radaromon. :)

theodora írta...

Gratulálok még egyszer én is neked a szakdogához, végre kész! :) Jókat olvastál! A Senki madara és a Harry Q. tényleg jó könyvek, a többi meg érdekelne engem is.
Könyvhétre mikor mész? Egy kávé?? :D

katacita írta...

Jó sokat olvastál! :)
A bánat ízéhez meghoztad a kedvem, örülök, hogy végül jóban lettetek. Meg annak is, hogy a Harry Quebert ennyire tetszett, kellene még jó sok ilyen krimi! :)
Az is szuper, hogy ennyi jó programod volt! A vizsgákhoz meg hajrá!

Nikkincs írta...

PuPilla: örülök, hogy ezt érzed belőle :)
Szerettem BB-t olvasni, egyetlenegy problémám volt vele: a rövidsége. Simán elolvastam volna ebből egy regényt. Rengetegre kíváncsi leszek, remélem nálad nagy siker lesz. Harry Quebert - imádtam olvasni. A bánat ízét is, de ha nem jelzett még a radarod, akkor nem lesz a te könyved :)

theodora: köszi! :)
Jó kis könyvek, a rövidek neked nagyon gyorsan lecsúsznának.
Könyvhetet megbeszéljük, kávézás király lenne :)

katacita: én meg azt gondoltam, hogy alig. A bánat íze nekem nagyon klassz volt, elég borongós az egész atmoszférája. HQ - szerintem is kellenének az ilyen krimik, jól eltalált könyv, bár azt olvastam az írójáról, hogy plágiummal vádolták, láttad?
Köszi! :)

Nita írta...

Örülök, hogy jó májust tudhatsz magad mögött. :)
A zsizsegést meg megértem, én amúgy is pörgős vagyok, de ilyenkor aztán kétszer akkora fokozaton pörgök. :) Mondjuk most a szervezetem jelzett, hogy kicsit lassítani kéne, szóval meg kell találnom az egyensúlyt a pörgés és a pihenés között.

Nikkincs írta...

Nita: ahogy Te pörögsz, azt tanítani kellene :) De take it easy, és akkor kívánom, hogy találd meg az egyensúlyt a két dolog között, bár talán az átmeneti hónapok jók erre, tél nyugi, nyár pörgős, a kettő között meg ott az egyensúly.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...