2017. január 1., vasárnap

Könyves búcsú 2016-tól

Forrás
Ahogy elkezdtem olvasni a többiek 2016-os zárását, úgy látom, elég vegyes évet zártunk. Volt, aki jó szívvel gondol 2016-ra, de sokaknak küzdelmes, szomorú év volt. Ha a nagyvilágban zajló történésekre nézek vissza, akkor sok olyan esemény történt, amelyre nem gondolhatunk vissza úgy, hogy ne szoruljon össze a torkunk, vagy ne üljünk az események előtt értetlenül. Csak remélni merem, hogy 2017-ben nem folytatódik ez a tendencia!

Könyves sarokszámok 2016-ban

A tavalyi év során 87 könyvet olvastam el, egy regényt hagytam félbe. Ez ugyan elmarad a 2015-ös mennyiségtől, de ez nem is érdekel, nem a mennyiség a lényeg. Ez kb. 25 ezer oldalt jelent, innen nézve azért ez nem kevés. Ebben volt 6 darab mesekönyv is, összesen csak 3 könyvet olvastam angolul (amin jövőre szeretnék változtatni) és a 12 várólistacsökkentős történet is benne van a kupacban. A férfi - női szerzők aránya 38 - 62%, pedig simán úgy gondoltam volna, hogy alig olvastam pasik tollából, úgyhogy ennek a százaléknak azért örülök.  Az év vége felé megcsapott az újraolvasási láz, az év folyamán 6 könyvet vettem le újra a polcról, mindegyik újra jó élményt jelentett, ezért idén tervezem, hogy ezt a "projektet" folytatom. Amit jó volt most látni az az, hogy 19 nemzettől olvastam az év során, bár ebben legnagyobb részt megint az amerikai szerzők szerepelnek és elég gyér a magyarok aránya, csak 18%.

A beszerzéseimet nézve a 2015-ös 38-as számot meghaladtam, összesen 47 új szerzemény került hozzám. Ebből 34-et vettem, 2-öt cseréltem és 11-et kaptam ajándékba. Négy olyan könyvet vettem meg, amit korábban már olvastam, de nem volt saját példányom. A beszerzettek 60%-át sikerült az adott évben el is olvasnom. Amelyiket pedig nem, azt az idei vcs-s játékba beválogattam, így 2017 során remélem kipipálhatom a tavalyiakat. Amúgy visszanézve a beszerzéseimet, kb az ötödét már megbántam, volt, amit sikerült is azóta eladnom, így jövőre biztos, hogy óvatosabban fogok vásárolni.

A legrosszabbak:
  1. Beletört a bicskám Claire North-tól Harry August csodálatos életébe. A szerencsém az volt, hogy könyvtárból került hozzám. Nem az én regényem volt, félbe is hagytam.
  2. Brynjulf Jung Tjonn: A világ legszebb mosolya - szerintem túlértékelt könyv, én sokkal többet vártam tőle.
  3. Gretchen Rubin: Jobban, mint valaha - szintén nem értem a nagy rajongást, engem baromira idegesített a stílus, és igazából olyan nagyon hasznos tippeket sem találtam benne.

A legjobbak (abban a sorrendben, ahogy olvastam őket):
  1. Joanne Harris: Kékszeműfiú
  2. Cheryl Strayed: Vadon
  3. Alice Hoffman: Skylight Confession
  4. Jude Morgan: A bánat íze
  5. Julie Orringer: Légzőgyakorlat fuldoklóknak
  6. Szécsi Noémi - Géra Eleonóra: A budapesti úrinő magánélete
  7. Baráth Katalin: Arkangyal éjjel
  8. Tóth Olga: Csupasz nyulak
  9. Madeline Miller: Akhilleusz dala
Ha ki kellene választanom az év könyvét ebből, azt hiszem a Vadon lenne az. Nagyon sokat adott nekem ez a történet, szerintem ez is többszöri újraolvasós könyvem lesz majd.

A legjobb sorozat folytatások:
  1. Roberth Galbraith: Gonosz pálya
  2. Dennis Lehane: Hideg nyomon
  3. Böszörményi Gyula: A Rudnay-gyilkosságok

Könyves célok 2017-re

2016-os évem képekben
Bár már régóta nem fogadok meg újév alkalmából semmit, de azért vannak terveim, céljaim, vagy legalábbis néhány irányvonal, hogy merre is haladjak tovább. Szeretnék kevesebb könyvet venni és azt átgondoltabban, azaz jó lenne nem az akciók hatása alá kerülni, meg az új megjelenéseknél várni néhány véleményt, hogy kell-e nekem, illetve  hallgatni a megérzéseimre (és akkor pl. nem lesz olyan csalódásom mint a Rengeteg esetében). A könyvtározást is folytatni fogom, de itt is jó lenne egy limitet szabni, havi 1-2 könyv bőven elég lenne. A mennyiséget tekintve szeretnék kevesebbet olvasni, havi 4-5 könyvet lőttem be magamnak. Néha azt érzem, hogy túl sok impulzus ér a túl sok könyv miatt, és hiányzik az az igazi belemerülős olvasás, mert van jó néhány olyan könyv, ami csak úgy átfolyt rajtam. Ehhez kapcsolódóan még azt terveztem be magamnak, hogy szeretném leküzdeni a vastag monstrumok iránti ellenérzéseimet. Ha egy hónapban csak pl. a Fényességek vagy éppen Az aranypinty kerül a kezem közé, az is szuper dolog lesz majd. Körbenézve a polcomon van néhány ilyen könyv, ami már évek óta porosodik, szeretném megadni nekik az esélyt. A blogon is szeretnék aktívabb lenni, év elején mindig megvan a lendület, írok majdnem minden olvasott könyvemről, de ez az év második felére valahogy megkopik mindig, talán idén nem így lesz. Majd egy év múlva kiderül, hogy mit sikerült ezekből megvalósítanom!

Személyes vonatkozásban ez az év is feladta nekem a leckét, azt hiszem változott elég erőteljesen a hozzáállásom sok mindenhez. Egy évvel ezelőtt felállítottam néhány tervet, ennek kb. a felét sikerült megvalósítanom, és volt olyan, ami ugyan összejött, de nem úgy ahogy azt én terveztem, így ebből is ki- illetve továbbléptem. És bár most nem olyan helyzetben vagyok, ahogy azt elterveztem az év végére, mégis, valahogy megerősödtem, gyűjtöttem egy kis önbizalmat, rájöttem, hogy el kell engednem bizonyos gondolatokat, álmokat, embereket, barátokat, attitűdöket. De mindezek ellenére most optimistán várom, hogy 2017-ben megtaláljam mindazt, amit szeretnék, még ha át is kellett kicsit formálnom az elképzeléseimet, az biztos, hogy én beleadok mindent amit tudok. 2016 bár sok mindent elsodort az életemből, hozott újat is, új ismeretségeket, új barátságokat, új tudást, aminek nagyon örülök és hálás is vagyok, remélem ezek idén tovább erősödnek, tovább fejlődnek majd 

Addig is kívánok Mindenkinek egy szuper, könyvekben, olvasásban, szép pillanatokban gazdag új évet!


A többiek évzárása:

7 megjegyzés:

Amadea írta...

Nem meglepő módon elég nagy a hasonlóság a zárásaink között (legalábbis engem nem lep meg), még az elolvasott könyvek száma is egyezik. Sejtettem, hogy a Kékszeműfiú tarolni fog, a Vadon nálam is benne van a Top22-ben (most ennyi lett), és még van pár közös szerelem.
Remélem, minden álmod teljesül és eléred a kitűzött célokat. Ha csak rajtad múlik, akkor egész biztosan.

Nita írta...

Na ilyet is ritkán olvasni, hogy valaki azt fogadja meg, hogy kevesebbet fog olvasni. :) De értem, miért érzed ezt, a nagy monstrumoktól való félelmet meg nekem is le kellene győzni.
Kívánom neked, hogy megvalósuljanak az álmaid! Az én új jelszavam, hogy 2017 a mi évünk lesz! :)

Heloise írta...

Oké, a Vadon most már tényleg egyre jobban piszkál engem... És örülök, hogy az Akhilleusz dala benne van a legjobbak között. :)
Minden jót kívánok erre az új évre neked, és valósuljon meg minden, amit csak kitűztél magad elé!

katacita írta...

Fura ez a monstrum-fóbia, mostanában nálam is fennáll, pedig régen tök jól elvoltam a hosszú könyvekkel, de amióta kevesebbet olvasok, úgy érzem, évezredekig tart egyen végigmenni. Pedig tényleg nem így kéne felfogni! Gondoltam rá, hogy össze kéne szednem egy listába a 600+-os könyveket, aztán néha szemezgetni róla.

Nekem úgy tűnik, hogy személyes fronton sokkal pozitívabb az összefoglalód, mint a tavalyi, legyen ilyen a tendencia! (Vagy még exponenciálisabb :D)

Kellemes, elmerülős olvasásokat kívánok neked 2017-re! :)

Nikkincs írta...

Amadea: igen, sok közös pontunk van, de hogy pont 87 olvasás lett mindkettőnknél - magic :)
A Kékszeműfiú parádés könyv, a Vadon meg nagyon őszinte és inspiráló. De láttam a te válogatásod és tényleg sok az egyezés, örülök ennek :)
Köszönöm, rajta leszek az ügyön!

Nita: év végén mindig rácsodálkozom, hogy jééé ezt is olvastam, és valahogy ez az érzés zavar, ezért gondoltam, hogy a kevesebb több lenne :) Mindenkinek van monstrum-fóbiája? :)
Köszi Nita, a mi évünk lesz, én is ezt érzem! :)

Heloise: figyu, a Vadonnal engem ki lehetett volna űzni a világból, aztán egyszer csak úgy éreztem, hogy kell és jókor találtam rá. Nálad most talán túl aktuális lenne, talán adj még ennek a könyvnek időt!
Akhilleusz dalára nálad leltem rá, köszönöm!
És köszi, igyekszem! :)

katacita: ugye? Állandóan az zakatolna bennem is, hogy na ne már hogy csak egy könyvet olvasok el egy hónapban. Pedig anno az 1000 oldalas Katedrális is simán lecsúszott. Idén párat tervbe vettem a monstrumok közül, jó ötlet a listázásuk!
Köszi Kata, örülök ha így érzed, remélem meglesz benne az ív :)
Neked is szuper évet és még szuperebb könyveket (fordításra is :))!

PuPilla írta...

Hú, rengeteg könyvet olvastál te is, Nikkincs! :)
A Harry Augustot úgy sajnálom. :( Nálam nagyon betalált, most is szeretettel gondolok rá vissza, igazi kedvenc lett. De nem vagyunk egyformák. :) A világ legszebb mosolyával kapcsolatban viszont abszolút egyetértünk! Nagyon túlértékelt semmi kis szösz, sokkal jobbakat is olvastam már a témában.
A Kékszeműfiúig én a saját vcs-mben végül nem jutottam el sajnos, de biztató, hogy neked a legjobbak közt kötött ki. :)
A Skylight miatt pedig változatlanul nagyon-nagyon boldog vagyok, ahogy a Csupasz nyulak is közös kedvenc lett és az Arkangyal éjjel is igazi csemege volt idén. :)
A monstrumok iránti ellenérzések leküzdéséhez sok sikert! :) Nem is olyan könnyű ez. :D Nekem is vannak ilyen húzódozásaim.
Remélem sikerül a többi terved is, könyvtári, vásárlós, olvasós, és blogon aktívkodós is. :) Na meg persze személyes vonatkozásban is kívánom, hogy minden jól és még jobban alakuljon. :)

Nikkincs írta...

PuPilla: köszi, idén a kevesebb, de minőségibb a cél :)
Sajnálom én is HA-ot, emlékszem, hogy neked mennyire tetszett, én meg olvastam, olvastam és nálam semmi, de hát tényleg különbözőek vagyunk, így szép ez az olvasós világ :)
Jó a Kékszemű, a darkos Harris szerintem röhögve írta :P
Igen, volt pár közös kedvencünk :)
Én nem értem, hogy ez az ellenérzés miért alakult ki, régen simán nekiálltam egy 1000 oldalas könyvnek.
Köszi PuPi, én is remélem, hogy a tervek legfontosabbika hamarosan összejön, aztán koncentrálhatok a többire.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...