2017. október 23., hétfő

Egy pad, egy kávé és egy könyv #17

Bár a könyvek és a kávézás még mindig az életem részét képezik, valahogy idén az időgazdálkodás kapcsán gondban vagyok. Azaz sokszor, sok helyen voltam idén is kávézni, de ahogy visszakerestem, erről nem születtek beszámolók. Pont itt az ideje ezen változtatni, erre ráadásul remek alkalom az, hogy pár hete egy szuper kis helyre bukkantam, amivel kapcsolatban úgy érzem, hogy találtam magamnak egy törzshelyet, ahová hétről hétre be fogok majd térni megpihenni, lezárni a hetet, vagy éppen elindítani a hétvégét.

Az új kedvencem a Jászai Mari téren van és ötletesen a JM6 nevet kapta, ugyanis a 6-os számnál található. Ez egy pékség és kávézó egyben, de várják a vendégeket délben menüvel is (leves + süti), és a péksütin illetve a péktermékeken kívül cukrász süteményeket is találhatunk a pultban, no meg szendvicseket is. Engem kilóra megvettek a berendezésükkel, egyszerű színekkel (fehér és a barna dominál) és azzal, hogy a két alkalom során, amikor betértem szuper kávét kaptam, meg remek péksütit.


Első alkalommal miután a neten rájuk találtam egy péntek délután tértem be a JM6-ba, akkor még épp a Javíthatatlan Optimisták Klubját olvastam, de pont akkor vettem át az újabb könyvrendelésemet, Fredrik Backman legújabb könyvét, a Mi vagyunk a medvéket, így két könyv is volt nálam. Vacilláltam a flat white és a cafe latte között, de egy gyors diskurzus eredményeképpen utóbbi mellett döntöttem. A sütikkel nehezebb volt a választás: ínycsiklandó torták voltak a pultban és ötletes péksütik a pulton. Végül utóbbiak közül választottam egy meggyes-mákos csiga csodát. Maga a hely nem túl nagy, de van két kényelmes kanapé asztallal, meg két bárpultszékes magas asztal, én egy ilyen mellé telepedtem le. Bő félórám volt még mielőtt tovább kellett volna indulom, ami épp ideális idő volt olvasgatásra, kávézásra és arra, hogy magamba szívjam a hely atmoszféráját. Már akkor tudtam, hogy visszatérő vendég leszek.



Következő alkalommal már magabiztosabban léptem be a JM6-ba, újabb finom lattével és egy diós péksütivel ültem le immár a Mi vagyunk a medvéket olvasni. Az élmény ugyanaz lett: az ízek nagyon eltaláltak (a süti fenomenális volt, kár, hogy nem jutott eszembe itthonra is venni pár darabot), a kiszolgálás mindkét alkalommal nagyon kedves és segítőkész volt, és annyira le tudtam ereszteni pénteken a munka után, hogy be is indult nálam az "Éljen, hétvége van!" érzése. Mivel elég sokat járok ezen a környéken, most már tudom, hogy ha tutira akarok menni, mindenképp ide fogok beülni, valahogy a hellyel kapcsolatban megtaláltam mindazt egy helyen, amit ezekben keresek: összhang van a külső és belső tartalom között. Ha Ti is arra jártok, meleg szívvel ajánlom, ráadásul a sütiket elnézve mindig van valami kreatív ötlet, ami az adott évszak ízeit, terméseit tükrözi vissza, tehát mindig lehet újabb és újabb dolgokat megkóstolni majd!


9 megjegyzés:

theodora írta...

De jó, újra itt a kedvenc rovatom :D

Nikkincs írta...

theodora: :) - azt hiszem ideje volt már leporolnom.

márti írta...

Megnézem majd én is! Köszi a tippet :) Milyen a Backman könyv ?

PuPilla írta...

Ó, szuper, nagyon hangulatos kis hely lehet! Én is örülök a rovat visszatértének! :)
És tényleg: milyen a könyv?

Amadea írta...

Annyira illik hozzád ezek a kis beülős helyeknek a bemutatása.:) Az a csiga istenien néz ki!

Nikkincs írta...

márti: egyszer akár ott is összefuthatunk majd :) Nekem nagyon tetszik. Teljesen más, mint Ove volt, és a sport köré épített világ nagyon jó alapanyag.

PuPilla: az biza, és köszi!
Bejövős. Igazság szerint már most olvasnám a folytatását, de arra még várni kell :(

Amadea: tényleg? Köszi! :)
És itt már csak a 2/3-át látod, mert már ettem belőle :)

Amadea írta...

Aha.:) Nekem tetszik, ha valaki visszafogottan, nem őrjöngve lelkendezik, mellesleg a saját pénzét viszi vásárra.

Nita írta...

Csatlakozom, nagyon szeretem ezt a rovatot! :)
A Jászai környékén mindig nyílik valami, igazi kis pörgős környék, de olyan jók ezek a helyek. :)

Nikkincs írta...

Amadea: örülök, hogy ezt mondod.

Nita: köszi! Igen, jó kis környék, szeretem, hogy ott pezseg az élet.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...